-
Recension: ”Prövar gränserna”
GP beskriver söndagens ljudinstallation i Göteborgs konserthus foajé med efterföljande Gageego!-konsert i Stenhammarsalen. Skribenten Magnus Haglund hittar beröringspunkter mellan Gageego!s två beställningsverk, Kajsa Antonssons processade inspelningar och Esaias Järnegards akustiska […]
-
Recension: ”inte en enda tråkig ton”
Expressens Hanna Höglund har hört och sett ”Jag vet inte vem jag är och jag älskar det” med Man Must Sing och Gageego!. I recensionen, publicerad 30 december 2021, konstaterar […]
-
”Kommunikativt och påfallande vackert”
Göteborgs-Posten har recenserat Gageego!s senaste konsert på Göteborgs konserthus, där bland annat tre uruppföranden stod på programmet. Recensenten Magnus Haglund tycks gilla det han hör och konstaterar att musiken på […]
-
GSOPlay: low fidelity
Ett uruppförande som på grund av coronapandemin först nu når sin publik, på digital väg: Joshua Wats stilla ljudlandskap, inspirerat av Hong Kong.
-
GSOPlay: Tackatta
Inspelad för GSOplay i maj 2020, uruppförandet av tonsättaren Nino Hellberg Håkanssons Tackatta.
-
GSOPlay: Rosenbergers Shift
Från en konsert som på grund av pandemin aldrig fick möta en levande publik: Gageego! och dirigenten Rei Munakata framför Katharina Rosenbergers verk Shift. Schweiziska tonsättaren Katharina Rosenberger studerade i […]
-
”Jag älskar Gageego!”
Röst ur publiken: ”Men med Gageego! känner jag att jag kan släppa prestationskraven på att försöka förstå, för musiken är experimentell och nyskapande och föder alltid nya tankar. ”
-
Video: Swedish Chamber Games 2020
Här kan du se GSOplays inspelning av prisceremonin och Gageego!s uruppföranden av de vinnande bidragen.