• Infiltrations

    Infiltrations

    Tonsättare: Madeleine Isaksson

    Fortsätt till inlägget…

  • Gageego! i Glasgow

    Gageego! i Glasgow

    Gageego! är just hemkomna från en framgångsrik turné, Nordic Music Journeys i Glasgow; ett samarbete mellan Hebrides Ensemble, Royal Scottish National Orchestra och FST – Föreningen svenska tonsättare. Vi uppskattade […]

    Fortsätt till inlägget…

  • Höga betyg för svensk musik i Skottland

    Höga betyg för svensk musik i Skottland

    ”De virtuosa musikerna i Gageego! visade sin förtrogenhet med utökade tekniker på sina instrument” skriver The Herald i sin recension av lördagens två Gageego!-konserter i Glasgow. Läs recensionen här: www.heraldscotland.com

    Fortsätt till inlägget…

  • Lyssna: Days, Distant, Days

    Lyssna: Days, Distant, Days

    Den första tempoinstruktionen lyder ”playful, quirky”. Det ändras redan nästa takt till ”suddenly downshifting”. De udda taktarterna avlöser varandra i rasande fart och det krävs koncentration för att hänga med. Här är partituret, synkat med en Gageego!s ljudinspelning. Häng med i svängarna!

    Fortsätt till inlägget…

  • Lyssna: Beats Sounds and Strings

    Lyssna: Beats Sounds and Strings

    I en konsertinspelning från Tryckeriet, Helsingborg 10 juni 2022 hör vi Hans Ek dirigera Gageego!, Elefantöra och Helsingborgs Symfoniorkesters stråkar. Det börjar med uruppförandet av Beats Sounds and Strings och […]

    Fortsätt till inlägget…

  • Gageego! på Scenkonstdagar

    Gageego! på Scenkonstdagar

    Operakompaniet Man Must Sings och Gageego!s succéföreställning ”Jag vet inte vem jag är och jag älskar det” dyker den 28 april upp igen, om än i miniformat och för en […]

    Fortsätt till inlägget…

  • Recension: ”Prövar gränserna”

    Recension: ”Prövar gränserna”

    GP beskriver söndagens ljudinstallation i Göteborgs konserthus foajé med efterföljande Gageego!-konsert i Stenhammarsalen. Skribenten Magnus Haglund hittar beröringspunkter mellan Gageego!s två beställningsverk, Kajsa Antonssons processade inspelningar och Esaias Järnegards akustiska […]

    Fortsätt till inlägget…

  • Recension: ”inte en enda tråkig ton”

    Recension: ”inte en enda tråkig ton”

    Expressens Hanna Höglund har hört och sett ”Jag vet inte vem jag är och jag älskar det” med Man Must Sing och Gageego!. I recensionen, publicerad 30 december 2021, konstaterar […]

    Fortsätt till inlägget…